možemo o stablima i gradnji u mutilskoj

'Grad će održavati cestu koju koriste samo tri zgrade'

0
Dušica Radojčić (foto: Milivoj Mijošek)
Dušica Radojčić (foto: Milivoj Mijošek)

"Prije 10-ak dana su bezobzirno porezane dvije velike ladonje iz drvoreda u Mutilskoj, što je ponovo izazvalo revolt građana. Ta sječa, kao i mnoge druge, bila je nepotrebna. No vladajuća koalicija svejedno je za sječu digla ruke", piše danas pulski Možemo.

Pojašnjavaju da je odluka o sječi ladonja u Mutilskoj ulici usvojena na sjednici Gradskog vijeća 23.ožujka 2023. godine.

"Dozvola za sječu krila se po točkom "Donošenje Zaključka o davanju suglasnosti za zaključivanje Ugovora o gradnje komunalne infrastrukture". Tada je vijećnica Možemo! Radojčić u raspravi upozorila da sječa nije potrebna i ponudila alternativno rješenje. Predložila je da pristupna cesta do planiranih novih stambenih zgrada ne ide preko Mutilske, već s druge strane iz Vrtlarske", pišu možemovci i podjsećaju na raspravu Dušice Radojčić sa sjednice Vijeća.

 

U toj raspravi Radojčić je upozorila da investitor sam radi projekt prometnice jer nema UPU-a.

"Radi se o klasičnom primjeru investitorskog urbanizma gdje nije Grad taj koji planira infrastrukturu već to radi privatnik u svom najboljem interesu. Dakle, s parcela južno do Mutilske ulice privatni graditelj želi direktni priključak cestom na Mutilsku, za što je potrebno rušiti dio starog drvoreda. Osim toga, s predloženim rješenjem doći će i problem usporavanja prometa u Mutilskoj. U GUP-u se stambena zona i mješovita zona proteže i dalje niz Mutilsku, pa se pitam hoće li svaki novi graditelj tražiti svoju cestu za priključenje na Mutilsku. S obzirom da je Mutilska jako prometna cesta, takvim se rješenjima smanjuje i sigurnost prometa na njoj. I možemo li očekivati da će drvored malo po malo nestajati?

Jučer sam obišla lokaciju i iz situacije na terenu shvatila da mogućnost alternativne prometnice s Vrtlarske ulice - postoji. Uz višestambene objekte, o kojima sada odlučujemo, na susjednoj parceli nalaze se nedavno izgrađene zgrade istog investitora. Pristupna cesta za te zgrade je dovršena - radi se o privatnoj cesti s Vrtlarske ulice.

Da je Grad bio taj koji planira urbanističkim planom uređenja, ta cesta je mogla biti pristupna cesta i zgradama koje su već izgrađene i novoplaniranim zgradama. Bez narušavanja kontinuiteta drvoreda i usporavanja prometa na Mutilskoj. Idejno rješenje prometnica trebalo se raditi za cijelu četvrt, a ne prepuštati ovako stihiji. Osim prometnica, UPU-om su se mogli planirati i dugi javni sadržaji, uključujući i zelene površine.

Zbog nedostatka planiranja Grada sada na lokaciji imamo ovaj apsurdni prijedlog prometnog rješenja, koji je smislio privatnik jer mu tako najviše odgovara. Predlaže se gradnja slijepe prometnice koja će služiti samo malom broju stanara te tri parcele.

Investitor u ovom slučaju predlaže da svojim novcem izgradi cestu koja njemu najviše odgovara i koja s glavne prometnice vodi samo do njegovih zgrada. Nakon dve godine će održavanje cijele infrastrukture - ceste, odvodnje i rasvjete preuzeti Grad. To nije beznačajan trošak koji će Grad morati snositi za održavanje prometnice koju koriste samo stanari tri buduće zgrade. Tako nam Grad, uz oduvijek postojeće glavne gradske ulice, dobiva grozdaste javne slijepe ulice koje nemaju svrhu protočnosti prometa, već su nastale isključivo za potrebe jedne ili nekoliko zgrada", obrazložila je Radojčić. (Istarski.hr)

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa