Nemaštovite maškare: Kako Kolinda može biti kriva za lanjske nedaće u Istri?

0
Pust plaća za sve ljudske grijehe i sve zlo koje se dogodilo u protekloj godini
Pust plaća za sve ljudske grijehe i sve zlo koje se dogodilo u protekloj godini

Središnja figura svakog karnevala je pust, pokladna lutka, tzv. princ karnevala, lutka od slame i krpa koja smrću plaća za sve ljudske grijehe i sve zlo koje se dogodilo u protekloj godini. U izgledu, a najviše nazivu Pusta, trebala bi biti simbolizirana najveća nedaća koja je mještane toga kraja zadesila protekle godine.

Nažalost, kada je Istra u pitanju, čini mi se da su u vrijeme jednoumlja nazivi istarskih pusteva bili kudikamo maštovitiji i kritičniji. Kako drugačije tumačiti činjenicu da su, primjerice, u Mostu kraj Buzeta svog pusta, odnosno pusticu ove godine nazvali Gulida Grabjar?! Ne samo da ta gospođa prošle godine tom selu nije učinila ništa lošega nego tada nije ni živjela u Hrvatskoj, a lako moguće da nikada u životu nije ni bila na Buzeštini. Zar doista u svom okruženju nisu mogli pronaći primjerenijeg krivca?

U Gologoričkom Dolu pak namjeravaju spaliti Dolinku Vodokitu, što također asocira na novu predsjednicu, a u Štrpedu su zaključili da im je Visibor Đovani Šantić najveći krivac za sve što im se loše dogodilo 2014. godine?! Mogu se okladiti da 95 posto žitelja Štrpeda do prosinca nisu ni znali tko je Vilibor Sinčić.

Labinske maškare svog su pusta nazvali Štrukador, kao općenita kritika svim političarima „koji ih štrukivaju“,  iako bi svojim labinskim političarima mogli udijeliti niz konkretnih kritika.

Očito su današnje istarske maškare nemaštovite i ono što je za njih poraznije, uopće nemaju hrabrosti za ozbiljniju satiričku kritiku vlastitog okruženja. (Eleonora Vlačić)

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa