Lorencinov londonski tulum od 425.000 funti
Na čelu turizma imali smo dvojac Lorencin- Ivičić, koji ne bi uspješno znao voditi niti neku lokalnu turističku zajednicu, a kamoli ovakav sustav, piše portal Direktno.hr.
Sljedeći ministar turizma, koji je po funkciji ujedno i predsjednik Hrvatske turističke zajednice i to bez obzira iz koje političke opcije dolazio (nadamo se samo da turizam i dalje neće pripasti IDS-u) neće imati clean start ako dobro ne istraži tko je osmislio, odobrio i potpisao da se suludih 425.000 funti potroši za londonski tulum za stotinjak engleskih novinara.
Potrošiti enormane novac u situaciji kada nam stotine mladih svakodnevno odlazi trbuhom za kruhom, u stranoj zemlji koja nam nije ni među top pet emitivnih tržišta, bez logičnog povoda, mjesec dana prije World Travel Marketa, londonskog turističkog sajma, kada bi to barem donekle imalo smisla, zaslužuje svaku vrstu odgovornosti.
Mnogi se s razlogom pitaju zašto se išlo u tu nakaradnu eskapadu. Naime, pod izlikom promocije nove komunikacijsko-marketinške platforme hrvatskog turizma napravljen je tulum na brodu na Temzi za stotinjak engleskih novinara koji su pritom mogli uživati u pogledu na, za tu priliku, specijalno izgrađen umjetni otok u mediteranskom stilu. Otočić je valjda trebao predstavljati Hrvatsku.
Koliko je izvještaja o tom događaju izašlo u svijetu? Hoće li ga, recimo, prenijeti ijedan njemački, jer Nijemci su nam najvažnije strano tržište i kada se već išlo u tako nešto bizarno zašto sličan event nije napravljen u Berlinu ili Munchenu? Nijemci se nakon svega mogu osjećati izigranima.
I Austrijanci, Talijani, Slovenci, Česi jer svi nam oni, ako baš želimo biti sitničavi, godišnje emitiraju više gostiju od Engleske.
Autor ovog članka ispričava se unaprijed ako je na tulumu bilo i novinara i gostiju iz drugih zemalja, za sada su se spominjali samo britanski.
U ovako globaliziranom svijetu, u vodu padaju i priče da se mora biti na ishodištu događanja ako želimo polučiti neki uspjeh.
Je li se išlo u London, jer je najdražem gostu netom održanog partija on mondeniji i zvučniji od Berlina?
Ima li ovaj suludi potez Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice veze s predstojećim hrvatskim izborima?
Ne moramo niti napominjati, jer to znaju i ostali koji nemaju veze s turizmom, da je tajming mondenog londonskog eventa totalno promašen. Tko će se, za Boga miloga, svega toga sjećati za nekoliko dana, kamoli za nekoliko mjeseci.
Nije li logičnije da se nešto slično, ako se već išlo na to, organizira u Hrvatskoj: u Splitu, Zadru, Dubrovniku, Rovinju, Puli..... Pa mi smo turistička zemlja, birani novinari iz cijeloga svijeta rado dolaze kod nas a sve skupa ne bi stajalo ni priližno kao ova perverzija organizirana u skupom Londonu.
Ako u nečemu ne bi trebali biti iskompleksirani, onda je to turizam i ne trebamo bježati od naših vrijednosti. Ponavljamo, nije nam jasno zašto je novi koncept promocije hrvatskog turizma lansiran baš u britanskoj prijestolnici, a ne, primjerice, u Dalmaciji, Istri ili Kvarneru. Koliko se britanskih novinara danas, u petak ujutro, sjeća točnog povoda i detalja zašto su bili na brodu na Temzi? Vrlo malo, i ako će se tako i dalje provoditi novi koncept promocije hrvatskog turizma bolje je da se od njega na vrijeme odustane.
No da malo skrenemo od teme o kojoj će se još dugo raspravljati, treba razbiti i iluziju da smo imali fantastičnu sezonu. Ministar turizma Darko Lorencin uporno podgrijava tu tezu, a nekritički mediji sustavno je plasiraju.
Ponovimo stoga nekoliko činjenica vezanih uz mandat aktualnog ministra. Ministrom je postao osobnim odabirom Zorana Milanovića nakon što je bivši Ostojić potjeran, a znamo kakve likove Milanović bira za svoje ministre. Lorencin nije imao nikakvog prethodnog turističkog iskustva što mu, međutim, treba biti pošten, nije donijelo titulu najneuspješnijeg ministra ove Vlade. Jer, konkurencija je strašna.
Brzo je i bez otpora, dakle, bez da štiti interese branše koju zastupa, dopustio vraćanje PDV-a na turističke usluge na stare razine. To se nikako ne smije zaboraviti. U međuvremenu je direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice postao Ratomir Ivičić, čovjek karizme Hermana Van Rompuya, ali i dugogodišnjeg staža u turizmu, nažalost, bez konkretnijih i kvalitetnijih rezultata. Na čelu turizma imali smo dvojac koji ne bi uspješno znao voditi niti neku lokalnu turističku zajednicu, a kamoli ovakav sustav.
Dakle, naprosto ne možemo govoriti o uspješnoj 2015. jer smo izvan igre imali i Grčku i Egipat i Tunis te jednim dijelom i Tursku. U takvim okolnostima trebali smo imati rezultat koji će se stizati godinama. No za to na čelu resora o kojem nam ovisi ekonomija treba imati znalce, a ne političare.
Navodi se, nadalje, da bi snižavanje stope PDV-a od jedan posto državnu blagajnu stajalo oko dvije milijarde kuna. Hrvatski bi turizam, za početak, da smo ambiciozniji, već sljedeće godine lako zaradio za snižavanje barem tri postotna boda PDV-a. Međutim, niti smo ambiciozni niti imamo viziju. Koga od turističkog vodstva smeta što jedna Austrija u ljetnim mjesecima od turizma zarađuje više od turizma od nas, zemlje s tisuću otoka nadrealne ljepote?
Sezona 2015. nije bila ni blizu toliko dobra kakva je mogla biti. A kada se nešto i zaradi, onda se to ''profućka'' na totalne budalaštine.
Poput londonskog eventa na Temzi garniranog montažnim mediteranskim otokom. Da nije strašno bilo bi smiješno, zaključak je Direktnog.hr.