Zašto Sisak može besplatno, a Istra niti uz plaćanje?
Istarski demokratski sabor čestita građanima Velike Gorice, Zagreba i Siska na jučer otvorenoj besplatnoj dionici autoceste Jakuševac – Velika Gorica koja se spaja na autocestu Zagreb-Sisak. „Sigurni smo da će nova dionica puno značiti za njihovu sigurnosti i da predstavlja preduvjet bržeg gospodarskog razvoja tog dijela Hrvatske“, stoji u IDS-ovom priopćenju tim povodom.
„Međutim, logičnim se nameće pitanje zašto se za Sisak može graditi autocesta vrijedna 3 milijarde kuna koja neće biti u sustavu naplata cestarine, dakle, bit će besplatna, a za nastavak izgradnje Istarskog Y vrijednog oko 1,4 milijarde kuna (dionica Pazin-Matulji), gdje će postojati naplata cestarine, ne može se dobiti zeleno svjetlo?“, pitaju se u IDS-u te nastavljaju:
„Svake godine iz Istre se u državni proračun uplati višak od 800 milijuna kuna, a samo od turizma u Istri se ostvare prihodi veći od 18 milijardi kuna. Godišnje se u Istri ostvari više od 3,2 milijuna dolazaka turista od kojih više od 90% dolazi automobilima. No očigledno je da svi ti razlozi nisu dovoljni da se državna birokracija udobrovolji.
Kad bi Hrvatska bila decentralizirana zemlja, Istra bi imala dovoljno sredstava i mogućnosti da sama realizira i najveće infrastrukturne projekte poput Istarskog Y koji predstavlja ključnu prometnu vezu Istre s ostatkom zemlje.
Ovim putem želimo još jedanput, na ovom primjeru, skrenuti pažnju na sav apsurd sustava koji je trenutno na snazi i koji ne dozvoljava razvijenim regijama da novac kojeg su zaradile ulažu u vlastitu infrastrukturu i kvalitetu života. Puni profil Ipsilona je nešto što su naši građani odavno zaslužili i zaradili i nitko im to nema pravo osporavati! Ne želimo tuđe, ali tražimo pravo na svoje!“, stoji u priopćenju IDS-a.